Marokkoreis januari 2018

17 januari 2018 - Larache, Marokko

Eindelijk is het zo ver we gaan naar Marokko. Steeds kwam er iets tussen maar nu staan we dan toch aan de haven.
Vanuit Algacir gaan we de boot pakken naar Tanger med.
Na veel gecontroleer gaan we de boot op.
De bootreis verloopt rustig en na anderhalf uur verlaten we de boot.
Douane, politie teveel om op noemen. Na een uurtje zijn we vrij om met de camper Marokko in te rijden.
Voor de zekerheid pakken we de tolweg maar dat verveelt al snel toch blijven we er vandaag op en zoeken we onze eerste slaapplek op.Larache wordt het. De camping is op onze route.
Ja camping is een groot woord voor hollandse begrippen. Het sanitair is verschrikkelijk gelukkig hebben we zelf alles aan boord. We staan een een doorlopende weg met aan beide kanten brede voetpaden. Vooral tegen de avond lopen er honderden meest vrouwen te wandelen. 99 % gesluierd.
Op het terras van de camping nuttigen we een theetje. En zo loopt onze eerste dag Marokko in een rustig tempo.
Bootreis 200 euro.
Camping 5 euro
Diesel 1 euro
2 kopjes thee 1.10
Internetchip met telefoon en 5 gb internet 7 euro.(marok)