Marokko 2019

9 februari 2019 - Tata, Marokko

Na 4 nachten in het plaatsje Tafaroute geweest te zijn, zijn we vandaag weer verder getrokken.De omgeving Tafraoute is ongelofelijk mooi. Prachtige rose granieten bergen. Het uitzicht is magnifiek.

We wilde verder het zuiden intrekken.Tomtom ingesteld en voor de zekerheid ook maar google maps. We wilde weer dieper de bergen in opweg naar de Sahara. Tomtom bleef zeuren dat we moesten keren dus na 18 km waar we 1 uur over hebben gedaan toch maar gekeerd en dat was een hels karwei met camper en aanhangwagen hoog in de bergen op een uiterst smalle weg.18 km weer terug gereden. De weg was slecht vol met gaten en het leek ons gezien de veiligheid van de camper beter te keren.Na een korte lunchpauze de weg van de Tomtom gevolgd.Ondertussen hadden we dus 2 en een half uur verloren. Na een mooie tocht van 4 uur plus 2 en half uur verloren tijd, staan we nu in Tata op een parkeerplek met meerdere campers. De campings waren allemaal vol. Tata ligt niet meer ver van de grens met Mauritanie. Het is nu na negenen en de temp.is nog 23 gr.

Tata was niet ons doel de Google maps had gelijk. We hebben gewoon uren omgereden. Ons einddoel was Icht en dat is hier nog ruim 2 uur vandaan. Gelukkig kost tijd bij ons geen geld.

De rit was zeer mooi en aangenaam met weer een grote verscheidenheid aan bergen qwa,kleur, formatie, begroeiing etc. Na de daling kwamen we in een Oase terecht met vele palmen ,arganbomen, olijfbomen.

Deze tocht is zoveel mooier dan verleden jaar. Wij kunnen nu oprecht zeggen Marokko is schitterend.Ik laat jullie zo nu en dan meereizen zie de video's.

1. Tineke:
    13 februari 2019