Marokko 2019

13 februari 2019 - Bouizakarne, Marokko

Vandaag na een dagje rust verder de Westelijke Sahara in.

De vorige camping was mooi met prachtig uitzicht. Gisteren naar Icht gelopen in de verzengende hitte. Het was een wandeling van zo'n 8 km.

We kwamen in een grottestad terecht. Je had een boven en onderwereld.

Alleen had ik het niet aangedurfd, je loopt steeds verder en verder. Ineens kom je terecht op een pleintje met een, wat zou het anders zijn, een moskee.

Door schitterende palmentuinen kwamen we weer terecht op de weg die ons naar de camping bracht. Water was er genoeg er liep een waterweg dwars door de boven en onderwereld.

Een terras of een winkeltje was er niet te vinden.

Gelukkig hadden we nog het een en ander in huis.

Vandaag richting zuidwest genomen. Droge best wel saaie vlaktes kilometers lang met zo nu en dan een dorpje.

We staan nu in Bouizakarne een oaseplaats.

Vanmiddag  zijn we naar het dorp gelopen (3 heen en 3 Km terug).

Op een gegeven moment lopen we terug richting camping, een 3tal jongeren niet ouder,dan 10 jaar liepen achter ons aan en wilde geld en de cola die we net gekocht hadden. We weigerde en direct daarop krijgen we een steen naar ons gegooid.

Een oudere Marokaan zag het gebeuren en heeft zich er mee bemoeid.

Vlak daarvoor zaten we op een terras en komen er een 10tal jongeren aan in de puberleefdtijd een van die gasten gooit een scherp voorwerpje naar Sil  snel liep  hij daarna verder met zijn middelvinger naar ons geheven.

De jongeren zijn niet allemaal zo vele lachen en zwaaien vriendelijk naar je maar,er zijn echt darmen bij. We hadden het al eens gelezen dat de Berberjeugd agressief kan zijn. Verleden jaar hebben we totaal geen last van de jongeren gehad maar, het bergvolk is toch anders.

Zij hebben niets en in hun ogen hebben wij alles. We zijn hier op een familiecamping vader moeder oudere jongens en ook kinderen van een jaar of 8. Ze doen alles om je het naar je zin te maken. Zo kan het ook.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marlies:
    15 februari 2019
    Jullie zijn wel avontuurlijk bezig! Het meeste klinkt heel positief behalve met die stenen, dat is echt niet leuk meer! Gelukkig dat een oudere zich er mee bemoeide!
    Maar het is toch wel een hele aparte wereld hoor ! Wij misten het de eerste dagen wel ! Nog veel plezier!!
  2. Amazigh:
    20 april 2019
    Ten eerste wij zijn geen "Berbers = schildwoord " wij zijn imazighen = het vrije volk en het woord bergvolk klinkt ook niet vriendelijk van u kant oordeel a.u.b per individu in dit geval was er 1ntje die steen gooide en niet hele volk.