Scandinavië

23 juni 2019 - Nyköping, Zweden

Na het eiland verlaten te hebben, rijden we richting Stockholm niet via de snelweg maar een N weg.

De snelweg is veel van het zelfde, bomen, water en veel auto's.

Via de N weg kom je langs dorpjes etc.

2 dgn hebben we overnacht op een hemelse plek aan een meer grenzend en bos.

Ik moest 30 km. fietsen om naar de supermarkt te gaan dat is nog eens je boterjam verdienen.

Gisteravond overnacht in een dorpje rustig maar o zo saai.

Vandaag staan we op een mixparking in Nyköpping, de plek waar we eerder gestaan hebben was vol.

We staan vlak bij een meer, haven plantsoen en vele terrassen.

Langs de haven is het gezellig en mooi.

We hebben het Nyköppings kasteel bezocht die schitterend gelegen is.

Het geheel is al diverse keren verwoest en weer opgekapt. Het stampt al uit de jaren 1000.

De sfeer in Zweden is rustig, niets gehaast, in het verkeer zijn zij "heren in het verkeer".

In de supermarkt laten ze je rustig een tijdje wachten en gaan verder waar ze toevallig mee bezig zijn.

Morgen Stockholm daarna gaan we de wildenisroute ,die in Lappland ligt, rijden

dat kan nog spannend worden