Skandinaviė en Baltische Staten 2019

30 juli 2019 - Rundāle Palace, Letland

Na Tallinn kan niets meer zo mooi zijn maar Parnu won het met de gezelligheid.

De camperplaats direct aan de haven en 5 min.lopen naar centrum met zijn gezellige winkels, mooie gebouwen en terrassen.

Prijs diesel en levensmiddelen lekker goedkoop.

Uitemate verzorgd land.

Vannacht gestaan in Rundals bij het grootste kasteel van Letland. Schitterend paleis met zijn paleistuinen.

Met plezier hebben we daar uren rond gelopen.

Na het bezoek aan het kasteel doorgereden naar litouwen.Waar Estland en Letland rijken lijken,is dat in Litouwen het omgekeerde. Langs de route veel verval van boerderijen zeker een 80%.

De wegen zijn goed,de bossen zijn grotendeels verdwenen en dat is maar goed ook we kunnen geen boom meer zien en zijn vervangen door graanvelden.

Nu staan we midden in het centrum van een grote plaats Kaunas. Zonet door heen gewandeld en het voelt goed aan.

Litouwen is grotendeels katholiek en de kerken staan hier op een kluitje.

Heerlijk op een der terrassen gezeten die Kauna rijk is .

We staan dichtbij een Middeleeuws kasteel en een prachtige natuur.

De plek is midden in het centrum dus druk.

Morgen naar Vilmius de hoofdstad van Litouwen.

De prijs op een terras is vergelijkbaar met Nederland, dus niet goedkoop een glaasje wijn kost hier ook ruim 4 euro.

De diesel is een stuk goedkoper, de prijs varieert van 1.04 tot 1.17.

Vergeet niet de foto's te bekijken.