Skandinavië en de Baltische State 2019

5 augustus 2019 - Wieruszów, Polen

Gisteren aangekomen in Warschau.

Prima camperplek voor 10 euro op loopafstand van het oude centrum.

Indrukwekkend hoe ze een stad zo mooi terug hebben kunnen opbouwen, aan de hand van tekeningen, na die totale verwoesting in de oorlog.

Natuurlijk zie je aan sommige bouwels wel dat het niet in de middeleeuwen is gebouwd, de stenen zijn nog te nieuw.

Voor zoveel vakmanschap kan je alleen maar diepe bewondering hebben.

Na eerst in Treblinka geweest te zijn waar de de joden uit Warschau terecht kwamen bekijk je de stad toch met andere ogen.

Overal natuurlijk gedenkstenen, dikwijls met verse bloemstukken, kom je in de "oude stad" tegen.

De stad is in het weekend wel erg toeristisch vandaag, aamaandagmorgen, was het zeer rustig.

s'Avonds zijn we naar een Italiaans restaurant gegaan alwaar we een Pizza hebben gegeten.

Eerst moesten we een half uur wachten op een drankje daarna wachten en nog eens wachten. Mensen liepen weg en wij waren dat ook van plan.

Op een gegeven moment was ik het spuugzat en wilde opstappen met betaling natuurlijk van het drankje.

Ben naar binnen gelopen en wilde betalen, maar na 1 1/2 uur was ineens onze pizza klaar. Nu wel.

Geen nikkel hebben ze als fooi gehad.

Wat een ballentent.

Gelukkig was de prijs laag 2 grote pizza's, 1 jus 'd orange en een glas wijn 17 euro totaal.

Morgen bereiken we de grens van Polen/Duitsland.

Wij denken beide niet dat we hier ooit nog terugkomen. Het is hardstikke mooi om een klein beetje kennisgemaakt te hebben met Estland, Letland Litouwen en Polen.

1. Marlies Broeders:
    11 augustus 2019
    Ook Warschau is de moeite waard om ‘n keer gezien te hebben! Intussen ziet het er mooi en Westers uit!