Scandinavië 2019

17 juni 2019 - Äleklinta, Zweden

Wij zijn vandaag aangekomen op het eiland Öland in Zweden. Gisteren stonden we op een prachtige  plek op het vastenland. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt en kwamen daarbij een oude watermolen tegen waar je zo maar in kon lopen. Nu vandaag in Öland staan we weer op een leuke plaats. Je komt op het eiland via een grote brug die uit de jaren 70 schijnt te komen. Binnen een paar minuten kwamen we vele leuke molens tegen. Het schijnt dat vroeger elke boer een molen had er waren er zo'n 2000 nu een kleine 300. Ze schijnen niet meer te werken ik hoop nog zo'n molen aan de binnenkant te mogen bewonderen.,

Morgen verder het eiland  verkennen er schijnt nog veel te zien te zijn. Het eiland is groot genoeg nl 135 km lang en 16 km breed.

In Borgholt halverwege eiland Öland vind je het slot Borgholt.

Bij het slot was een terras en daar wij verzot zijn op een terrasje, pakte wij hem nu ook, ik probeerde er langs te lopen maar voordat we het in de gaten hadden deden we een bestelling.

Ik heb nog nooit zo'n duur glas wijn gehad ik moest 8 euro afrekenen voor een glas Sauvignon. Gelukkig smaakte hij voortreffelijk.

Kop koffie haast 3 euro dat viel dus nogal mee maarja koffie heb ik nog nooit gedronken dus waarom nu dan wel.

1. Corrie:
    18 juni 2019
    Leuk om te lezen con
  2. David:
    19 juni 2019
    Leuk, Marika was zei gelijk hoe mooi het is daar toen ik vertelde dat jullie daar heen gingeb