Skandinavië + Baltische staten

25 juli 2019 - Vosu, Estland

Vannacht na een zeer voorspoedige bootreis aangekomen in Talllinn de hoofdstad van Estland.

Het was donker dus veel indrukken kon je niet opdoen. Overal zag ik wel prachtige lichtversiering.

Vlak naast de ferry vonden we een mixparking waar we tegen betaling de nacht mochten doorbrengen.

Ik had mij al wat ingelezen dus ik wist dat Tallinn de moeite waard was.

s'Morgens was het eerste wat ik zag een man bij onze camper die 2 euro wilde hebben voor bier. Na mijn nee, liep hij gelijk weg. Gelukkig is het bij deze ene bedelaar gebleven.

We zaten slecht 500 mtr. van een eeuwenoud stadsgedeelte af.

Via een poort kwamen we in een stadsgedeelte waar wij onze ogen bij uitkeken. Wat fantastisch mooi, prachtige Russische architectuur. Het een nog mooier dan de andere.

Vele terrasjes, souveniers en huisvlijtwinkeltjes in eeuwenoude panden. Wat kan een stad prachtig zijn. Het enige nadeel heel veel mensen wilde het gelijk met ons bekijken. We hebben honderde gidsen met hun gevolg gezien.

De gevels waren stuk voor stuk indrukwekkend. Heel veel kerken en een cathedraal stonden in het oude stadsdeel.

Na een aantal uren gelopen  en genoten te hebben zijn we terug naar de camper gegaan om naar een volgende plek te verhuizen.

Zeker een half uur stuurde de navigatie ons door de nw.stad. Wat groot is die stad, oud werd afgewisseld met ultramodern.

Wat waren we blij eruit te zijn. De rijstijl van de Estlander is chaotisch, links en rechts word je ingehaald.

Eenmaal uit de stad werd het rustig en zagen we alleen maar weer bomen en een enkel meer.

We zijn een paar honderd kilometer ñvan Petersburg af. Staan op een camping een de Finse golf. Heerlijk rustig en een aangename temperatuur van 24 graden.

Morgen richting Letland, we hopen hier in Estland nog meer moois te zien te krijgen.

1. Tineke:
    26 juli 2019
    ja prachtig he? wij waren er begin jaren 90. toen was het nog communistisch, maar evengoed prachtig. alleen niet zo druk 😉
  2. Marlies Broeders:
    26 juli 2019
    Jullie zijn best snel vanaf de Noordkaap via Finland naar Estland gereden! Het lijkt me de moeite waard het allemaal een keer te zien!
    En bedankt voor de tip van Directferries, ik duim voor jullie dat je het geld nog terugkrijgt!
  3. Hanneke:
    26 juli 2019
    Ziet er prachtig uit Con zou er graag ook eens naar toe gaan "Baltische Staten".
  4. Femke Zuijdwijk:
    31 juli 2019