Kasteel La Bahia

22 februari 2018 - Marrakech, Marokko

Vanochtend al vroeg op pad.
Natuurlijk liepen we weer verkeerd en na een lange omzwerving kwamen we toch aan bij het kasteel.
Onze weg liep door de Souks en daarna door een zeer onguur gedeelte vd stad.
Zonder kleerscheuren zijn we er vanaf gekomen en konden we eindelijk het kasteel bezichtigen.
Overal liepen gidsen maar wij zijn op ons eigen houtje de boel gaan verkennen.
Het was erg druk vooral met Chinezen.
Dit rond 1900 gebouwde paleis met verscheidene gebouwen en tuinen was de residentie van Bou Ahmed. Ik ken de goede man niet maar dit wordt nou eenmaal verteld.
Het kasteel is natuurlijk nog niet zo oud en dat kan je merken alles is nog goed bewaard gebleven
Na afloop in het nabij gelegen restaurant wat gegeten en gedronken op het dakterras.
Wat een pracht en praal. De stoelen waren van zilver.
Overal prachtig tegelwerk en rijk versierd meubilair.
Natuurlijk hing hier wel een prijskaartje aan.
Een glas wijn, die ik overigens niet genoten heb, 6.50 euro. voor een glas Heineken 5 euro.
Wij hebben het gelaten bij koffie en thee.
Voor dit laatste, Hollandse prijzen.
Niet alles is duur in Marrakech je kan meestal al een thee drinken om en nabij de euro.
Vanmiddag een wandeling gemaakt naar het allerduurste hotel van Marrakech hier komt de jetset. Toevallig kwam er een auto van het hotel aan en die werd eerst gescand alvorens hij door de poort mocht.
Overal dure portiers. De tuin mag bezichtigd worden mits je je aan de kledingvoorschriften houdt.
Wij waren er niet op gekleed dus zijn er alleen langs gelopen(en we hadden Sillie bij ons).
Prachtige Boulevards rondom het dure gedeelte met veel villa's.
Nu ben ik even terug in de camper vanavond gaan we eten op het plein. Op de dag allerlei gekte s' avonds heel het plein omgebouwd tot een groot restaurant.