Marrakech

21 februari 2018 - Marrakech, Marokko

Wat ben ik moe. Heel de dag in Marrakech gelopen
Wat een drukte en herrie maar, wel leuk natuurlijk.
We blijven nog een dag omdat we nog niet alles hebben gezien.
Terwijl we al moe waren wilde we toch nog naar het Joodse gedeelte daar aangekomen was het kasteel wat we wilde bezoeken net gesloten. Morgen nog een keer proberen. Er schijnen hele mooie tuinen aangelegd te zijn.
Overal zie je hier prachtige parken.
Op het plein Place Djemaa El Fna gebeurd heel veel. Van daaruit kom je in de Soeks en loop je naar de Joodse wijk.
Op het plein vele artiesten,verder vele slangenbezweerders, vogels en roofvogels aan een touwtje en verschillende mannen met apen.
Triest hoe die dieren worden misbruikt. Ik heb van de laatste 2 geen foto willen maken.
Allemaal willen ze geld van je. Ik heb stiekem foto's gemaakt.
In de Soek had het leuk kunnen zijn maar, de straten die slechts 2 mtr. breed zijn, zijn levensgevaarlijk om daar te lopen. Je mag in de Soeks met je bromfiets rijden continu rijden ze knalhard langs je heen. Aad is geraakt aan zijn arm.
Het is niet zo nu en dan een brommer maar elke seconden scheurt er een langs je.
Vanochtend in een leuk tentje thee gedronken en zonet naar een Pizzaria geweest.
Ik denk dat we vandaag wel 100x zijn aangesproken en evenveel keren hebben we nee gezegd.
Ovef het algemeen is het troep wat ze aanbieden.
Morgen de rest van dit Marrakech verslag.

1. Tineke:
    24 februari 2018
    Hi Con, ja, een andere wereld! En die brommertjes vervuilen de lucht in de steegjes, dat is echt erg! Maar in een ding ben ik het niet met je eens: ze verkopen geen troep! Het zijn spullen die ze zelf ook kopen. Wij hebben goede lampen, schalen, en flesjes gekocht, arganolie en niet te vergeten Marokkaanse sloffen, die na 6 jaar nog steeds goed zijn! Liefs xxx