Marokko 2018

27 januari 2018 - Safi, Marokko

Wij staan sinds gisteren in Safi in het verleden een belangrijke havenplaats.
Nu staat Safi vooral bekend om zijn pottebakken.
Op weg naar de Portugese nederzetting klampt een man ons aan en vertelt dat hij in de pottebakkerwereld zit. Hij was nu even aan het eten geweest in een restaurant.
Natuurlijk geloofde wij hem niet maar waren nieuwsgierig naar de pottebakkers.
We kregen een prachtige rondleiding en
zijn heel veel te weten gekomen over het pottebakken . Natuurlijk een mooie schaal gekocht.
Na de bezichtiging die zeker een uur duurde heeft hij ons meegenomen naar de medina en een oud kasteel die op instorten stond.We hebben ook een oude cathadraal bezocht waar hij ook veel over wist te vertellen.
We hadden al ruim 1 uur gelopen voordat we hem tegenkwamen en ondertussen hebben we ook nog eens uren met de gids meegelopen. Aad heeft hem wat geldstukken in de hand gegeven met de mededeling dat het voor mij genoeg was. Hij wilde nog wel even weten of we schoenen en jassen overhadden voor zijn familie en misschien hebben we zelfs wel whiskey in onze camper.
Ik vertelde hem dat we de jassen en schoenen zelf nodig hadden en whiskey hebben we nooit bij ons. Aad maakte nog een grap dat hij moslim was en daarom niet dronk.