Marokko 2018

28 januari 2018 - Essaouira, Marokko

Vandaag vertrokken richting Zuiden 150 km gereden.
Snelweg is hier niet je komt door vele stadjes en dorpjes.
Dat het zondag is maakt hier geen verschil het is een gewone werkdag voor de Marokanen.
Wij lieten ons vertellen dat kinderen nogal eens je camper bekogelen met stenen.
Wij vinden juist de kinderen erg lief. De meeste staan te zwaaien naar ons.
Veel auto's kom je niet tegen alles gaat hier zo'n beetje met de ezelskar.
Vele Marokanen laten zich door een pakezel vervoeren (zie Foto).
Bij ons heeft de jeugd een scooter hier een ezel.
De benenwagen wordt ook veel gebruikt. Overal langs de weg zitten Marokanen op de grond man of vrouw dat maakt geen verschil
Je hebt hier heel veel huizen zonder 2de verdieping of de 2de verdieping is nog lang niet klaar.
In dit geval heeft dat niets met belasting betalen te maken maar, hoeveel geld kan je eraan uitgeven.
De eerste verdieping is het duurst de 2de en 3de spotgoedkoop.
Ik liet mij vertellen dat de meeste gezinnen het zich nooit kunnen veroorloven de 2de verdieping af te laten bouwen.
Tot voorbij Safi was het landschap niet fraai ik heb er ook niets over geschreven.
Dat viel ons natuurlijk vies tegen. Gelukkig werd vandaag het landschap schitterend.
Van het ene in het andere moment reden we de bergen in.
In de dorpjes steeds meer ezeltjes.
Nu staan we op een camping in Essasoura direct aan de kust.
Ben nog niet buiten geweest we zien het morgen wel.
Camping weer sterk verouderd. Ze noemen hier al snel iets camping.
Hier vlakbij is ook een camperplaats en in de buurt meerdere campings.

Wij vinden het hiet prettig beschermd te staan.