Marokko 2018

30 januari 2018 - Province d'Agadir-Ida-Ou Tanane, Marokko

Vandaag 175 km + 15 km.gereden.
Het was een prachtige rit met vele dorpjes en heel veel natuur met haast uitsluitend arganbomen. Ik ben niet zo van de olie maar het schijnt een kostbaar product in Nederland te zijn. Langs de weg heel veel stalletjes met arganolie. Net toen ik een foto wilde nemen had ik het laatste stalletje aan mij voorbij laten gaan .
De rit was vermoeiend smalle bergwegen met veel S bochten.
Al zit je er naast je wordt er toch moe van.
Na 3 uur komen we aan in Agadir wat een vreemde gewaarwording.
Het lijkt alsof je in Europa bent. Overal stapelwoningen en heel veel hotels.
De boulevard zeer modern en luxe.
Hier kunnen we ons wel een paar dagen laten verwennen.
Snel naar de camping gereden 2 tellen van het strand af en vlakbij het centrum.
Jammer de slagboom werd voor ons niet geopend de camping was vol.
Waar moesten we nu heen even mijn NKC app erbij gehaalt en een nw.camping uitgezocht
15 km terug vonden we midden in de schitterende natuur onze camping.
De camping is van een Duitser en dat merk je ook. Alles is verzorgd en modern.
Heerlijk we worden toch noch verwend.
De eigenaar wist ook nog iemand voor onze sataliet te regelen.
Sinds een dag of wat hebben we geen tv dat is op zich geen ramp maar, prettiger is het als alles gewoon werkt.We blijven niet verstoten van het nieuws want internet werkt hier in Marokko beter dan bij ons in Warmond.
We blijven enkele dagen van de rust hiet genieten en proberen dan weer Agadir.
Alle dagen dat we hier aan het reizen zijn hebben we 3 ongevallen meegemaakt.
Allereerst een vrachtwagen met oplegger, vrachtwagens en autobusjes zijn hier abnornaal hoog opgeladen, lag op zijn kant. Die zelfde dag op de snelweg stond er een auto in lichtelaaie. Huizenhoge vlammen stegen op.
Vandaag 2 auto's op elkaar. Al met al weinig vinden wij voor deze chaotische toestand op de wegen.
De wegen zijn overigens over het algemeen zeer goed te rijden.