Marokko 2018

9 februari 2018 - Sidi Wassay, Marokko

Vandaag gebleven in Sidi Wassay.
Gisteren kwamen we aan met storm vandaag gelukkig weer schitterend weer.
We staan hier op de camping met allemaal Fransen althans dat dacht ik.
Van de week hadden we al leuk contact gehad met een leuk Frans stel. Haar moeder kwam uit Nederland en zij sprak het erg goed.
Vandaag bleken onze buren ook Nederlanders maar wonen al 22 jaar in Frankrijk. Een wagen verder man Frans vrouw Nederlands.
Heel wat afgekletst vandaag eindelijk was dat ook mogelijk. Aad en ik spreken geen Frans op een paar woorden na maar geloof mij daar kunnen we geen konversatie mee voeren.
Vanmiddag een heerlijke strandwandeling gemaakt waar vooral Sillie intens van heeft genoten.

Na afloop het plaatselijke dorp bekeken, zie de foto's.
In het plaatselijke cafe op het terras een drankje gedaan.
Aad en ik hadden beide een heel groot glas versgeperst sap en een schaal heerlijke koekjes voor de prijs van omgerekend 2.60 euro.
Wij waren de enige gasten.
We zaten vlak bij de duinen en nadat het grote tijd droog is geweest was er van de week een fikse bui gevallen.
Uit ervaring weten wij dat na de flinke bui de bloemen en planten de grond uit bulken.
Inderdaad kregen wij een prachtige wilde plant in de gaten zie foto naam ons onbekend.
Rondom de planten een enorme troep.
Heel het landschap werd er door bedolven.
Zo ver we keken lag er onbeschrijfelijke troep.
We moesten terug want tussen de vuile luiers en etensresten lagen ook kadavers o.a. van een schaap vogel en een marmot.
Sillie wil toch eraan snuffelen dus als de gesmeerde bliksem terug naar het strand.
Jammer jammer en nog eens jammer om je leefomgeving zo vreselijk te vervuilen maarja lands eer lands wijs.

1. Jan Graumans:
    9 februari 2018
    Ik krijg zin om die kant op te komen .