Marokko 2018

11 februari 2018 - Province de Tiznit, Marokko

Vandaag 60 km gereden.
Het schoot vandaag lekker op nouja, we hebben wel een km naar een ezel zijn kont moeten kijken. De wegen zijn soms zo smal dat je er wel achter moet blijven.
Het was druk vanochtend met ezels. Overal waar ze kunnen en mogen, snijden de mensen groen af voor de dieren.
De schapen soms zeer veel in getal grazen tussen de planten. Een grasveld zie je zelden. De bedoeling was om in Tisnit, en geloof me het was wel wat, te gaan staan.
Tiznit ligt behoorlijk zuidelijk.
Tiznit is een oude vestingstad, de stad is omgeven door een 5 km lange vestingsmuur.
De stad stond vooral bekend om zijn zilver.
Ik heb niets gekocht omdat het dikwijls van zeer slechte kwaliteit is. Binnen de muren is er van alles gevestigd zo zagen wij een ministerie een school politiepost en natuurlijk de Soek. De soek is zeer groot met allemaal kleine zeer smalle straatjes.
Dikwijls liep het dood en moest je op je schreden terug keren.
Na kilometers gelopen te hebben zijn we onze camper weer gaan opzoeken. De camping was vol. We stonden op een camperplek waar je enkel op de dag mag staan.
15 km verderop hebben we een mooie camping gevonden vlak aan zee..
Morgen bekijken we het verder, zijn nu moe.
Al met al toch weer een enerverende dag die zeker weer de moeite waard was.