Marokko 2018

12 februari 2018 - Province de Tiznit, Marokko

Vandaag op de camping gebleven.
Aad heeft de camper gepoetst en is daarbij gevallen.
Op zijn arm een fikse kras van 30 cm.en een zeer pijnlijke rug.
De kras heeft hij opgelopen door een val in de struiken die net gesnoeid zijn dus weinig blad en veel takken.
Vandaag kwam een schilder langs die voor 500 euro onze camper wil renoveren.
De onderkant is wat kalig en heeft een vernisje nodig en er zit ergens onderin een deukje.
Ik vind het geen 500 euro waard op het deukje na kunnen we het zelf heel goed in orde maken.
Aad had er wel oren maar ik niet.
Ik hoop wel dat de schilder terug komt met een betere prijs dan valt er over na te denken.
Heel de dag komen er mannen langs die van alles kunnen maken en verkopen.
Veel kunstschilders willen je camper beschilderen een ander maakt voortenten of covers voor je cabine weer een ander wil je camper opnieuw stofferen
of willen een camperkleed aan je verkopen.
Verder venters die vis, groenten of snuisterijen leuren.
Echt lastig zijn ze niet 1 of 2x nee zeggen is voldoende.
Wij Hollanders willen graag rondkijken in een winkel en lopen na dingen vastgepakt te hebben of aangetrokken, gewoon de winkel weer uit om in een andere winkel weet het zelfde ritueel uit te voeren.
Hier hoef ik maar zijdelings een blik op iets te werpen of ze praten zo tegen je in dat je haast niet meer durft te weigeren alhoewel mij dat steeds beter af gaat om weg te lopen.
Dat mis ik wel gewoon lekker snuffelen in al die leuke winkeltjes.