Marokko 2019

21 februari 2019 - Chtouka-Aït Baha, Marokko

Vandaag weer gaan rijden. Staan nu in de buurt van Tifnit.

De camping is leuk aangelegd, op fietsafstand kan je naar het strand rijden.

Wij hadden gelezen dat er een strandtent was, die zich restaurant noemt, wat de moeite waard was om te gaan eten.

Na een fietstocht van 5 km kwamen we op het strand. Wat een armzalige bende.

Het was vooral een plek voor dakloze en hippie's, met wat plastic en wat lappen knutsel je zo een huis in elkaar.

Zie de foto's.

De fietsen wilde we niet achterlaten dus dat werd ploeteren om bij het restaurant te komen.

Het stelde nog minder voor dan we ons hadden voorgesteld.

De ober lag in het zand te pitten ik probeerde hem wakker te krijgen wat maar nauwelijks lukte. Uiteindelijk stond hij op haalde een paar vuile glazen weg en liet zich weer vallen in het zand.

We zijn maar weggegaan. Ze zijn zo vreselijk lui.

Verder waren er geen restaurants in de buurt.

Terug op de camping wilde we in het restaurant daar gaan eten maar ook daar vingen we bot. Morgen oke maar vandaag een dikke nee.

Hij verwees ons naar een restaurant in de buurt van de camping.

Het restaurant,als je het zo mag noemen, bestond uit een bbq een paar tafels buiten en een paar tafels in een soort garagebox het geheel zag er niet erg uitnodigend uit.

We hebben daar heerlijk gegeten. Als enige kregen we een bord en bestek.De locals zaten allemaal met hun 10geboden te eten. Al snel liet ik mijn bestek liggen en at zoals zij gewend zijn.

Na al onze omzwervingen hadden we dit echt wel verdiend.

De locals bestonden uit louter enkel mannen. Het blijft mij verbazen.

1. Tineke:
    22 februari 2019
    Haha, je zult maar uit je middagslaapje worden gehaald door een stel Hollanders o😆met witte sokken in sandalen! Ik zou ook ‘not amused’ zijn 😂 (grapje, want je hebt geen witte sokken😁)