Marrakech 2018

20 februari 2018 - Marrakech, Marokko

Vannacht laat gaan slapen i.v.m.herrie disco op de boulavard.
Vanochtend toch uitgerust weg gereden.
Tot dusver is Agadir de stad met de meeste bedelaars. In de stad zelf veel oude vrouwen en bij elke kruising jeugdige kleurlingen die hun hand op houden.
Eenmaal de stad uit, die gigantisch druk is, de N8 genomen naar Marrakech.
Heerlijk rustig en zeer afwisselend landschap. We genoten van de rit.
De ene keer was het landschap vlak en groen dan weer hooggebergte en koeler.
Overal schaapsherders met hun schaapjes.
Iedere keer als ik daar een foto van wilde maken kreeg ik alleen hun kont op de prent.
Ik heb steeds foto' s moeten maken terwijl wij reden.
Van Agadir naar Marrakech is 250 km., ongeveer 100 km voor onze bestemming werden naar een B weg ,eigenlijk Z weg, verwezen. Voordeel je kwam door allerlei stadjes en dorpjes, het nadeel je kreeg er vliegende nieren van. Tot dusver waren alle wegen goed, deze was vreselijk.
Steeds moest Aad grote gaten ontwijken regelmatig lukte dat niet met het gevolg ......
20 km voor Marrakech kwamen we weer op de N8 dus eitje dacht ik.
Inderdaad tot Marrakech was dat zo maar, dan, o wat een ramp.
Agadir is druk maar niet te vergelijken met Marrakech.
Waar 2 banen zijn maken zij er 4 van.
Overal brommers voor achter naast je. Ik ga er vast vannacht van dromen(nachtmerrie).
Natuurlijk reden we regelmatig verkeerd onze Tom Tom brengt je wel naar de stad maar niet per coördinatie die doet het tot onze spijt niet.
Wij rijden als camperaars altijd op coördinaties. Een adres ontbreekt 9 van de 10x.
Toen we het zo goed als opgegeven hadden kwam er zo een verdomde bromfietser naast ons rijden en bood aan ons naar de camperplek te brengen.
Dat hadden we zelf nooit kunnen vinden we zitten gelijk bij het centrum maar hebben een rustige plaats.
30 dirhams en de man is tevreden nieuwe klanten gaan zoeken.
Ik denk nog maar even niet dat we hier ook weer uit moeten zien te komen
Staks even stukje wandelen morgen de echte stadswandeling.
Ondertussen zijn we van de wandeling terug. We zitten echt heel centraal.
In de stad zijn we even uit eten geweest.
Hiermee heb ik gelijk de vraag van Bert beantwoord.
Voor 2 maaltijden en drinken 6.50 euro.
Parkeren is hier duurder nl. 10 euro voor 24 uur.
Om in de stad te komen moet je de weg over steken. Gelukkig waren er stoplichten alleen bleek dat we er niets aan hadden.
Auto's stoppen simpelweg niet op hoop van zegen steek je over.
Nou snap ik al die Moskeën je dankt God steeds op je blote knieen als je heelhuids over komt.

1. Femke:
    21 februari 2018