Skandinaviė 2019

12 juli 2019 - Moen, Noorwegen

Vandaag aangekomen in Noorwegen.

Na lang twijfelen wel of niet Noordkaap,hebben we besloten het erop te wagen.Aad wil er dolgraag heen en ja dan moet ik wat water bij de wijn doen, wat overigens hier goed van pas komt de wijn is schrikbarend duur.

Gisteren Sillie haar antiworm pil laten geven door een dierenarts, is nl. verplicht in Noorwegen, de pil had ik meegenomen uit nederland dus het hoefde alleen in het bekkie gedaan te worden en een aantekening in haar p aspoort.

Voor deze 1 min.handeling betaalde ik 30 euro.

Laten we nou geen douanecontrole krijgen. Ik vind dat je dan ook moet controleren.

Het Noorse landschap was aanvankelijk anders dan het Zweedse maar langzamerhand werd het ongeveer het zelfde,tot dusver in ieder geval.

De temp.zakte naar 13 graden en we bevonden ons op sneeuwhoogte.

Hier in Noorwegen heb je wel meer dorpjes en stadjes,dat maakt het wat levendiger. Winkels zijn er ook genoeg maar die probeer ik te vermijden.

De rustplaatsen zijn in Zweden stukken mooier.

We hebben trouwens nu wel een aardige plek met verzorging.

Heb ik net een woordje Zweeds geleerd moet ik weer Noors onder de knie zien te krijgen

Een geprek kon ik niet echt voeren in het Zweeds met he kom je niet ver.

Je moet het woordje Zweeds dus letterlijk nemen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanneke:
    Leuk verhaal weer Con,ben jaloers op jullie 😄😄😘
  2. David:
    12 juli 2019
    Kong olovs veg zou in het Zweeds Kung olovs väg zijn. En met hej kom je net zover in Noorwegen.
  3. Connie:
    12 juli 2019
    Dan spreek ik dus ook Noors.
  4. Femke Zuijdwijk:
    :-)