Skandinaviė 2019

19 juli 2019 - Kemi, Finland

We hebben op de Noordkaap pech gehad. De lucht trok helemaal dicht en er kwam een dikke mist opzetten. Gelukkig had ik nog wel een aardig fotootje,kunnen maken voordat de narigheid begon

De volgende dag met dikke mist weggereden.

Na een aantal kilometers was er geen mist meer te bekennen. Ik had het te doen met de camperaars die er nog naartoe gingen.

Mist, regen, veel wind en kou kregen wij cadeau maar we hebben er geen spijt van het was de moeite waard. De omgeving is betoverend.

Nu zijn wij in Finland, de eerste honderde kilometers alleen maar bomen en sporadisch een huisje.

Het landschap begint al snel te vervelen maarja Finland bestaat voor  77% uit bossen.

De nacht was vreselijk.

Heel de nacht ben ik op oorlogspad geweest en vele heb ik gekilt.

Met 10tallen tegelijk kwamen vannacht de muggen. Ze kwamen gewoon door de dichte dakluiken met beluchting.

Vandaag lekker doorgereden en we zijn nu aan de Botnische Golf waar het al gezelliger wordt.

Ik zie voorlopig geen mug we zijn ook niet direct aan het water gaan staan.

De poolcirkel hebben we gepasseerd maar nu in Zuidelijker richting.

De temperatuur is lekker opgelopen tot 21 graden.

1. Paul:
    19 juli 2019
    Hoi Aad en Connie, een fantastische reis als ik dit zo zie. Dat is lekker genieten. Mooi avontuur en nog mooiere natuur.
  2. Tineke:
    19 juli 2019
    Genieten! Heb je niks om je mee in te smeren? Dat is in Finland regel nr 1. liefs xxx
  3. Rob van der Haak:
    19 juli 2019
    Geweldig leuk voor jullie, en mooie camper hoor. Snel tot ziens Leuza en Rob ....altijd op reis, maar dan in
    Oegstgeest, Warmond, Pijnacker
  4. Marlies Broeders:
    20 juli 2019
    Jullie maken echt een geweldige reis Connie! En over de Noordkaap zijn de meningen verdeeld maar als je dan toch in de buurt bent zou ik het ook meepakken. Het is toch een mijlpaal! En prachtige foto’s van de ruige natuur!