Skandinaviė 2019

22 juli 2019 - Heinola, Finland

We zijn nog 140 km van Helsinki verwijderd.

Het noorden van Finland was donker, koud,regenachtig en saai.

Alles wat je zag waren alleen maar bomen. Zo nu en dan kon je naar een meer kijken maar over het algemeen zag je door de bomen het meer niet

Op de hoogte van de Botnische golf veranderde het landschap iets en zag je naast bomen ook veel wilde bloemen.

Nu zijn we een stuk zuidelijker het landschap is afwisselender naast bloemen ook veel akkerbouw de dorpjes worden afgewisseld met stadjes.

De meren zijn nog steeds moeilijk waar te nemen door de dichte bossen.

Het weer is warm, 27 graden.

De eerste koe of schaap moet ik nog zien, 1x rook ik een boerderij dus neem ik aan dat het vee op stal staat.

Vooral hooi en graan wordt er verbouwd.

Wat ik wel heel mooi vind is dat de weide verdeelt is in vakken elk vak is omringt door weidebloemen. De bermen worden zo min mogelijk gemaaid. De vlinders en bijen kunnen naar hartelust snoepen van al dat lekkers.

Woensdag pakken we de boot naar Tallinn is Estland.

De tocht duurt een kleine 2  en half uur.

We houden beide niet van een ferry maarja zwemmen is ook geen optie zeker niet met een camper achter je aan en Rusland mogen we jammer genoeg niet in.