Kenitra

25 februari 2018 - Kenitra, Marokko

Vandaag een rustige dag gehad. Vanmiddag naar de Medina gelopen.Medina was wel leuk. Overal loeidruk.Gelukkig alleen met voetgangers dus was het te doen.
Sillie trekt veel aandacht vooral van kinderen. De kinderen vinden het eng maar willen toch wel aaien. Dikwijls vragen ouders aan ons of de kleine even mag aaien.
We voelen ons lekker veilig met haar aan het lijntje want je merkt toch dat vele ouderen angstig zijn.
Kenitra is lelijk en druk. Zelfs de Moskee vonden we niet mooi. De stoepen zijn onbegaanbaar, kuilen soms wel 30 cm diep.
De camping is mooi en centraal gelegen.
Op de camping is een leuk restaurant met grote binnentuin die als terras gebruikt wordt.De meeste op het terras waren locals en zaten allemaal aan het bier en de wijn.
Even dacht ik eraan ook een wijntje daar te doen maar de locale bevolking was al aardig heen en toen toch maar opgestapt en een glas wijn in de camper genomen.
Volgens mij was je verplicht een hele fles wijn te kopen en dat vond ik toch net even teveel.
Midden op de Medina lag een man met ontbloot bovenlijf dat duidelijk door brand aangetast was naast hem zat een oude vrouw in rolstoel te bedelen.
Het is zo mensonterend. Even verderop een vrij jonge man die totaal vervuild was. Een voet was bloot en aan de andere zat nog een restant sok
Morgen naar Asilah dat ligt hier 180 km verderop dicht bij Tanger. Tanger Med is het einde van onze reis door Marokko.
Het weer is hier ook in het noorden heerlijk.
In Nederland zou je spreken van een echte warme zomerdag.
Hier lopen alleen de toeristen in een shirt de bevolking heeft jassen en truien aan.