Port Tanger med

27 februari 2018 - Province de Fahs-Anjra, Marokko

Vanochtend op ons gemak weggereden. Om 12 uur kwamen we aan bij de haven. We dachten dat we op zijn vroegst pas morgen de overtocht zouden maken maar, we kunnen straks al mee. Om 6 uur Marokaanse tijd gaan we naar Spanje. We blijven daar vannacht op de parking van de heenweg.
Allebei houden we er niet van in het donker te rijden. De overtocht duurt anderhalf uur.
We gaan toch met een gevoel van weemoed Marokko verlaten maar we weten ook dat we over een half jaar weer terug zijn.
We gaan pas om 6 uur varen dat betekent in ons geval 6 uur wachten. Gelukkig is dat met een camper niet erg. Drankje en een hapje erbij en de tijd is zo om.
We hadden niet goeg op de tickets gekeken en stonden 2 uur in een verkeerde rij.
We hadden het geluk dat die boot eerder kwam zodat we nog ruimschoots de tijd hadden onze eigen rij op te zoeken. Het was weer een heel gedoe om hier te geraken vele controles en zelfs een autoscan verder staan we op de goede plaats.
Straks in Spanje weer het hele ritueel.
Sil blijft straks in camper. De heenweg hadden wij dat niet gedaan en konden we geen kant uit.
Nou boot kom nou maar.
Ja de boot is er. Hij is nu al een half uur verlaat. We varen nog niet maar dat zit eraan te komen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl